Betalning och Leverans
Beställning - Betalning - Leverans - Reklamationer 

Beställning.

Du kan registrera dig som kund och ha kvar din order i kundvagn utan att beställa om du går till Kundvagn och lägger upp dina uppgifter och kommer till nästa sida, men ej Bekräftar order!! Du kan därefter logga in och administrera det som ligger i kundvagnen!

OBS! När du beställer ska du få en orderbekräftelse (direkt efter lagd order) till din mailadress som du angivit i dina kunduppgifter! Om så inte sker, vill jag att du mailar mig för du kan ha angivit fel mailadress. då kan jag rätta til den och skicka din orderbekräftelse manuellt. OBS!!

Beställ INTE om du känner dig osäker på om du tänker genomföra ordern!! 

Är ordern ej betald efter 10 dagar skickar jag ett mail med en Påminnelse.
Är ordern ej betald efter ytterligare 5 dagar Annuleras ordern

Betalning

Priser: Min ambition är att jag i min e-butik skall hålla låga priser. Priserna är i svenska kronor och inkluderar moms, för närvarande 25%.

Postförskott:          Erbjuds inte

Fast fraktkostnad: Jag tar ut en fast fraktkostnad på 20:- för tillfället på samtliga försändelser.

Förskottsbetalning:  Är det enda betalningssätt jag kommer att erbjuda initialt i butiken. När du erhållit din orderbekräftelse gör du förskottsbetalning till mitt 
 - BG 202-8918 eller Konto i Swedbank (information ges på Orderbekräftelse/Kvitto som du får med mail när du skickat din order i butiken! )

-  Betalning skall vara mig tillhanda på konto inom 10 dagar! 
Viktigt är att du skriver ordernummer (eller namn) i betalningen
Är ordern ej betald efter 10 dagar skickar jag ett mail med en Påminnelse.
Är ordern ej betald efter ytterligare 5 dagar Annuleras ordern

Beställ INTE om du inte tänker genomföra ordern!! 


Avbeställning/Annulering
Om du av någon anledning ångrar din beställning vill jag att du mailar mig snarast till info@tuas.se om Avbeställning/Annulering.
Jag packar ordern samma dag du beställer och vill gärna veta så snart som möjligt om du inte vill genomföra köpet. 

Leveranser.

Leverans. Jag skickar normalt inom 1-3 dagar från att pengarna finns på kontot. För det allra mesta sker leverans samma dag som betalning finns på kontot, men ibland kan det av olika skäl inte postas förrän senare. Råder andra tillfälliga förhinder att posta inom denna tid meddelas det på första sidan!.

Packning. Jag packar alla försändelser i vita bubbelpåsar (jiffy), i den storlek som jag anser är bäst med tanke på innehållet.

Postpaket: Jag skickar försändelsen som brev och rekommenderat om du valt det (kostar 50:- extra). Rekommenderat brev gör det säkert att skicka brev då posten säkerställer att brevet kommer fram och man kan spåra brevet hos postens tjänst Sök brev och paket.

Restnotering eller brist: Jag förbehåller mig rätten att restnotera eller annullera beställningar på varor som är slut i lager bl.a beroende på att de har utgått ur leverantörens sortiment, eller tagit slut i lager. Om en vara restnoterats av oss, har Du rätt att avbeställa varan. I dessa fall kommer jag att meddela dig via mail eller telefon.

Personuppgifter: Tuas Pärlor är ansvarig för de personuppgifter som Du har lämnat till oss. Dessa uppgifter kan användas för att ge dig information och förhandstitt på aktiviteter, nyhetsbrev och andra marknadsföringsändamål, ingen uppgift lämnas vidare utan används endast av Tuas Pärlor. Vill Du göra någon ändring av Dina uppgifter gör Du detta enklast på vår hemsida. Önskar Du bli borttagen ur registret kontaktar Du bara oss.

Bindande order: Din order är bindande när jag erhållit betalning

Reklamationer

Öppet köp: Enligt lag har du som konsument rätt att ångra ditt köp utan speciell anledning inom 14 dagar från det att man tagit emot varorna. Varan skall vara i ursprungligt skick, dvs med oöppnat originalemballage och givetvis oanvänd. Kontakta mig innan ev. retur sker.

Packning: Jag arbetar ensam på företaget och alla varor packas i Ziplockpåsar manuellt, därför kan det hända att det kommer med pärlor/produkter som inte är helt ok eller att antalet kanske kan bli fel ibland. Kontakta alltid mig om du har frågor eller reklamationer så ska jag försöka lösa det på bästa sätt.  

Reklamationer: Skulle ett fel i leveransen uppstå ber jag dig kontakta mig snarast. Jag kommer i möjligaste mån se till att felet avhjälps. Jag följer Distans- och hemförsäljningslagen. För mer information kan du gå in på Konsumentverkets hemsida

Transportskador: Om Du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad skall Du omedelbart anmäla detta till mig, jag kan komma be dig att återsända varan till mig och jag står då för portot.  

Reservation: Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar och feltryck.

Fortsätt